مجله خبری

یو پی اس مناسب پکیج و رادیاتور

یو پی اس مناسب پکیج

قطعا می‌دانید که برای استفاده از سیستم‌های گرمایشی و در راس آن‌ها پکیج ها، علاوه بر اینکه به گاز نیاز داریم، به برق هم نیاز است تا به واسطه آن انرژی لازم برای روشن کردن تجهیزات الکتریکی و پمپ این دستگاه را تامین کنیم.

اگرچه پکیج‌ها در مقایسه با وسایل گرمایشی قدیمی و سنتی مزایا و برتری‌هایی دارند، اما زمانی که برق قطع می‌شود این دستگاه کاملا از کار می‌افتد و به این شکل حجم زیادی گرما تلف می‌شود. باتوجه به این موضوع و برای رفع این مشکل باید چاره‌ای اندیشید و پکیج را به یک یو پی اس مجهز کرد.

یو پی اس‌ها نقش یک تامین کننده و پشتیبان را برای پکیج ایفا می‌کنند و حتی در زمان قطعی برق مانع از ایجاد وقفه در کار این سیستم می‌شوند. اما یو پی اس مناسب پکیج و رادیاتور چیست؟ در این مقاله پاسخ این پرسش را دریافت خواهید کرد. پس در ادامه با ما همراه شوید.

 

آشنایی با یو پی اس

یو پی اس برخلاف استابلایزر یک تامین کننده برق است که انرژی لازم برای روشن نگه داشتن وسایل الکتریکی را در زمان قطعی برق فراهم می‌کند. این دستگاه برخلاف استابلایزر که به عنوان محافظ استفاده می‌شود، نقش یک واسطه را بین دستگاه‌های الکتریکی و برق شهری ایفا می‌کند و باعث تنظیم برق شبکه می‌شود. ا

ستابلایزر فاز سه نیز برای کنترل ولتاژ و فرکانس در سه فاز جریان الکتریکی متناوب کاربرد دارد. این دستگاه در صورت وجود ورودی بی‌نظم و نامنظم، یک تغییرات مطلوب را ایجاد می‌کند. در واقع این دستگاه جهت تنظیم ولتاژ و فرکانس کاربرد دارد و از خرابی احتمالی سیستم‌ها و تجهیزات جلوگیری می‌کند. استابلایزر سه فاز اغلب در برج‌های بلند، تجهیزات حساس و صنایع بزرگ کاربرد دارد.

یو پی اس از ایجاد هرگونه نویز روی شبکه و دستگاه‌های موجود در آن جلوگیری می‌کند. یو پی اس در بسیاری از مراکز مهم، شرکت ها، بیمارستان‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد و از ایجاد مشکلات و خسارات ناشی از قطعی برق جلوگیری به عمل می‌آورد. علاوه بر آن محافظت از دستگاه‌های شبکه در مقابل نویزهای شبکه به واسطه پشتیبان‌هایی تحت عنوان یو پی اس صورت می‌گیرد.

یو پی اس‌ها انواع مختلفی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به یو پی اس آنلاین، آفلاین و لاین اینتر اکتیو اشاره کرد. هر یک از این دستگاه‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند و در محیط‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

آشنایی با یو پی اس

 

کاربرد یو پی اس در پکیج چیست؟

همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم پکیج‌ها سیستم‌های گرمایشی هستند که علاوه بر انرژی گاز به انرژی الکتریکی هم نیاز دارند. در واقع انرژی الکتریکی در پکیج‌ها به منظور روشن کردن مشعل ها، پمپ ها، سنسورها و سایر تجهیزات الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در فصل تابستان مصرف برق به بیشترین حد خود می‌رسد و منابع انرژی قابلیت پاسخگویی به این حجم از انرژی مورد نیاز را ندارند، به همین علت به طور مکرر با قطعی برق مواجه هستیم. همچنین در فصل پاییز و زمستان که هوا به شدت سرد می‌شود، اغلب ترانس‌های تولید کننده برق از شدت سرما از کار می‌افتند و برق قطع می‌شود. در چنین شرایطی عملکرد پکیج‌ها دچار اختلال شده و این دستگاه‌ها از کار می‌افتند.

یو پی اس نقشی مهم و حیاتی برای پکیج دارد. اول اینکه برق لازم برای روشن نگه داشتن دستگاه‌ها را در شرایط قطع برق وعدم دسترسی به انرژی الکتریکی تامین می‌کند. دوم اینکه مانع آسیب رسیدن به قطعه‌های حساس پکیج در برابر ولتاژ جریان برق شهری، نوسانات برق و آلودگی‌های فرکانس می‌شود.

در واقع تمامی یو پی اس‌ها می‌توانند برق دستگاه‌هایی را که به آن‌ها متصل هستند تا مدت زمانی تعیین شده تامین کنند. مدت زمان تامین انرژی الکتریکی توسط یو پی اس به عواملی نظیر خارجی یا داخلی بودن باتری آن، میزان آمپر و تعداد باتری‌ها بستگی دارد. اما ویژگی دوم این دستگاه‌ها به تکنولوژی به کار رفته در تولید آن‌ها و همچنین برند آن‌ها مربوط می‌شود.

 

کاربرد یو پی اس در پکیج

 

یو پی اس مناسب برای پکیج و رادیاتور

پیشرفت تکنولوژی و ورود آن به زندگی افراد باعث افزایش رفاه و آسایش و از همه مهم‌تر بهبود وضعیت زندگی‌ها خصوصا در سال‌های اخیر شده است. از جمله تکنولوژی‌های جدید و پیشرفت‌های که در این سال‌ها به زندگی انسان‌ها راه یافته می‌توان به پکیج دیواری اشاره کرد.

پکیج‌های دیواری و رادیاتورها به علت ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند، بهترین گزینه برای جایگزین شدن در سیستم‌های گرمایشی سنتی و موتور خانه‌های قدیمی هستند. این دستگاه‌ها با کمک برق شهری شرایطی را فراهم می‌کنند که همیشه آب گرم مورد نیاز برای شست و شو، استحمام و… در دسترس شما قرار بگیرد. همچنین می‌توانید از این آب گرم به واسطه رادیاتور برای گرم کردن خانه استفاده کنید.

مزایا و برتری‌های پکیج‌های دیواری و رادیاتورها تنها به این موضوع محدود نمی‌شود، اما نکته قابل توجه در مورد آن‌ها این است که حتما باید به برق شهری متصل باشند؛ چراکه پکیج‌های دیواری در واقع یک وسیله الکتریکی هستند و بدون برق عملکرد درستی نخواهند داشت.

با در نظر گرفتن این موضوع که برق شهری به طور مداوم در حال نوسان بوده و اختلال ولتاژ زیادی دارد احتمال اینکه بردها و قطعات پکیج و رادیاتور در اثر این اختلال و نوسان بسوزند و از بین بروند بسیار بالاست؛ بنابراین وجود یک دستگاه که بتواند این نوسانات را کنترل کرده و از قطع شدن پکیج و هدر رفت گرمای آن جلوگیری کند، امری ضروری است. این دستگاه همان یو پی اس است که در واقع نقش یک سیستم پشتیبان و مطمئن را برای پکیج و رادیاتور ایفا می‌کند.

اگر به دنبال یو پی اس مناسب پکیج و رادیاتور هستید گزینه‌های زیر می‌توانند پاسخگوی نیاز شما باشند.

 

  • یو پی اس آنلاین فاران مدل ASPIRE اسپایر ۶ تا ۲۰ کاوا، یک نمونه یو پی اس مناسب پکیج و رادیاتور است.

 

  • یو پی اس آنلاین SIEL GREEN POINT فاران ۱ تا ۲۰ کاوا نمونه‌ای دیگر از یو پی اس مناسب پکیج و رادیاتور به شمار می‌رود.

 

  • یو پی اس اگزیم پاور Ex1030KPT ۱۰ تا ۲۰ کاوا دیگر یو پی اس مناسب پکیج و رادیاتور محسوب می‌شود.

 

  • یو پی وی سی فاران تیتان پلاس ۱تا ۱۰ کاوا دیگر یو پی اس مناسب پکیج و رادیاتور محسوب می‌شود.

 

فواید استفاده از یو پی اس برای پکیج

تا این بخش از مقاله با یو پی اس مناسب رادیاتور و پکیج آشنا شدیم. در این بخش می‌خواهیم راجع به فواید استفاده از یو پی اس برای پکیج صحبت کنیم.

همانطور که می‌دانید در روزهای تابستان که هوا به شدت گرم می‌شود، انرژی برق هم بیشتر از حد استاندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد و همین موضوع سبب قطعی مکرر برق شهری می‌شود. در فصل زمستان هم که هوا به شدت سرد می‌شود ترانسفورماتورهای برقی بسیار در معرض آسیب قرار می‌گیرند و قطعی برق اتفاق می‌افتد؛ بنابراین قطعی مداوم برق و نوسانات ولتاژ می‌تواند باعث اختلال در عملکرد رادیاتورها و پکیج‌ها شود و روند کار این دستگاه‌ها را دچار مشکل کند.

بنابراین برای اینکه بتوانید از رادیاتورها و پکیج‌ها در فصول مختلف سال استفاده کنید، لازم است از یک یو پی اس مناسب پکیج کمک بگیرید. یو پی اس‌های آنلاین می‌توانند رادیاتورها و پکیج‌ها را تا یک زمان معین شارژ کنند و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برق لازم برای روشن نگه داشتن سیستم‌های گرمایشی را فراهم کنند.

 

فواید استفاده از یو پی اس برای پکیج

 

نکات مهم برای انتخاب یو پی اس برای پکیج

اگر قصد خرید یو پی اس مناسب رادیاتور و پکیج را دارید، بهتر است به یکسری نکات توجه کنید تا به این شکل پس از خرید محصول با مشکلی مواجه نشوید. این نکات عبارتند از:

 

توجه به متراژ فضا

شما باید متراژ و ابعاد و اندازه محل سکونت خود را به شکل دقیق در نظر بگیرید و به تناسب آن یو پی اس مناسب رادیاتور و پکیج را انتخاب کنید. هرچقدر که متراژ فضای مدنظرتان بیشتر باشد، به همان میزان باید پکیجی با قدرت بیشتر تهیه کنید.

 

میزان آب گرم مصرفی را در نظر بگیرید

توجه به مقدار آب گرم مصرفی نکته مهم دیگری در خرید این محصول است. اگر میزان آب گرم مصرفی شما زیاد است باید به سراغ پکیج‌های بدون مخزن و یا پکیج‌های دارای مخزن آب گرم زمینی بروید.

 

گارانتی و ضمانت پس از فروش

سعی کنید برای خرید این محصول حتما به سراغ مراکز فروش معتبر بروید. به این ترتیب از مزایای گارانتی و ضمانت پس از فروش بهره می‌برید و خریدی با ریسک کمتر انجام می‌دهید.

از دیگر نکات مهم برای خرید یو پی اس مناسب پکیج و رادیاتور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • هد پمپ سیرکولاسیون
  • انتخاب پکیج‌هایی با امکان مشاهده خطای نمایی
  • میزان ظرفیت حرارتی مورد نیاز
  • نوع مبدل حرارتی پکیج
  • نوع دودکش خانه

 

نکات مهم برای انتخاب یو پی اس برای پکیج

 

مزایای خرید یو پی اس برای پکیج

انتخاب و خرید یو پی اس برای پکیج دارای مزیت‌های بسیار است. برخی از این مزایا عبارتند از:

 

  • یو پی اس با کنترل ولتاژ برق شهری، از آسیب رسیدن به دستگاه‌های الکتریکی جلوگیری می‌کند.

 

  • این دستگاه می‌تواند انرژی الکتریکی را در باتری‌های خود ذخیره و در مواقع قطعی برق این انرژی را در اختیار پکیج قرار دهد.

 

مزایای خرید یو پی اس برای پکیج

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم هرآنچه نیاز است درباره یو پی اس ها، فواید و مزایا، نحوه عملکرد و کارایی آن‌ها با شما به اشتراک بگذاریم. یو پی اس‌ها در واقع دستگاه‌هایی هستند که به عنوان واسطه میان پکیج و برق شهری قرار می‌گیرند و برق لازم برای روشن نگه داشتن این دستگاه‌ها را در زمان قطع شدن جریان الکتریکی فراهم می‌کنند. یو پی اس‌ها انواع مختلفی دارند و هر نوع از آن‌ها به تناسب ویژگی‌ها و امکاناتی که دارد در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله چند نمونه از بهترین یو پی اس‌های مناسب پکیج و رادیاتور را معرفی کردیم که در صورت نیاز می‌توانید آن‌ها را تهیه کرده و از مزایای ارزشمندشان بهره ببرید.

 

سوالات متداول

یو پی اس چیست؟

یو پی اس دستگاهی است که انرژی الکتریکی را در باتری‌های خود ذخیره کرده و در زمان قطعی برق، از خاموش شدن پکیج و هدر رفتن برق آن جلوگیری می‌کند. همچنین با کنترل ولتاژ و نوسان برق شهری، مانع از خراب شدن و سوختن پکیج می‌شود.

 

انواع یو پی اس کدام است؟

این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند که از نمونه‌های آن می‌توان به یو پی اس آفلاین، آنلاین و لاین اینتر اکتیو اشاره کرد.

 

نکات مهم در خرید یو پی اس مناسب پکیج و رادیاتور چیست؟

اگر قصد خرید این محصول را دارید باید به متراژ فضا، میزان آب گرم مصرفی، گارانتی و ضمانت، میزان ظرفیت حرارتی، نوع مبدل حرارتی و… دقت کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.