مجله خبری

همه چیز درباره مشخصات فنی رله‌های الکترونیکی SSR شرکت سلدوک فرانسه

همه چیز درباره مشخصات فنی رله‌های الکترونیکی SSR شرکت سلدوک فرانسه

افرادی که در فضای الکترونیک و شبکه مشغول به کار هستند، حتماً نام رله‌های الکترونیکی SSR را شنیده‌اند. شناخت انواع رله و تفاوت‌های میان آن‌ها برای مهندسان برق و شبکه بسیار حیاتی و مهم است. برای شناخت مشخصات فنی رله‌های الکترونیکی SSR شرکت سلدوک فرانسه باید بدانید که مهم‌ترین وظیفه این رله‌ها قطع و وصل کردن مدار و سیگنال‌های مختلف است. رله‌های دارای مدل‌های مختلفی هستند که از هر یک از آن‌ها در محیط به خصوصی استفاده می‌شود.

این رله‌ها می‌توانند جریان یا ولتاژهای بزرگ‌تر را کنترل کنند. رله‌های SSR از چند عنصر نیمه هادی تشکیل شده است. این محصولات هیچ قسمت متحرکی ندارند و به صورت کاملاً ثابت تولید شده‌اند. از رله‌های SSR اغلب برای سوئیچ کردن میزان جریان روی مدارهای مختلف نیز استفاده می‌شود. این رله‌ها  به‌عنوان یک واسطه عمل می‌کنند. در واقع این محصولات می‌توانند بین برق شبکه و مصرف‌کننده‌های پرمصرف ارتباط برقرار نمایند. این رله‌ها می‌توانند ولتاژهای بسیار قوی را به وسیله سیگنال‌های ضعیف کنترل کنند.

از این محصولات می‌توان در صنایع مختلف برای قطع و وصل کردن جریان برق و کنترل میزان ولتاژ استفاده کرد. شرکت‌های مختلفی در طول زمان اقدام به تولید این محصولات کرده‌اند که یکی از آن‌ها کمپانی سلدوک فرانسه است. این کمپانی با استفاده از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت همواره در تلاش است تا رله‌هایی ارزان‌قیمت و باکیفیت بسیار بالا را به دست مشتریان خود برساند. اگر می‌خواهید بیشتر با خرید رله الکترونیکی SSR و مشخصات فنی آشنا شوید، بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

 

مهم‌ترین ویژگی‌های رله‌های SSR

 

رله الکترونیکی SSR چیست و چه کاربردی دارد؟

رله الکترونیکی SSR یکی از کلیدهای الکترونیکی است که برای قطع و وصل کردن جریان مدار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رله‌ها می‌توانند برای روشن و خاموش کردن انواع وسایل الکتریکی به کار روند. ازجمله مشخصات فنی رله‌های الکترونیکی SSR شرکت سلدوک فرانسه می‌توان به فعالیت آن‌ها به صورت نیمه هادی و به وسیله کلیدهای دیود یا نوری اشاره کرد.

مهم‌ترین کاربرد این رله‌ها کنترل بارهای الکتریکی مختلف است. همچنین، می‌توان از رله‌های SSR برای راه‌اندازی موتورها و الکتروموتورها نیز استفاده کرد. علاوه بر این ازجمله مهم‌ترین کاربردهای این محصولات می‌توان به استفاده در صنایع غذایی، نورپردازی، صنایع پلاستیک، صنعت پزشکی و بسته‌بندی اشاره کرد.

 

معرفی انواع رله الکترونیکی SSR

برای شناخت مشخصات فنی رله‌های الکترونیکی SSR شرکت سلدوک فرانسه بهتر است انواع آن‌ها را نیز بشناسید. رله‌های الکترونیکی دارای مدل‌های مختلفی هستند. هر یک از این مدل‌ها کاربرد خاصی دارند. ازجمله این رله‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رله Zero Crossing Switching: این رله برای بارهای مقاومتی، خازنی و سلفی تولید شده است و می‌تواند از ایجاد نویز جلوگیری کند.
  • رله (Instant-ON) Random Switching: این رله می‌تواند فاز و بارهای سلفی را تنظیم و کنترل کند. عملکرد این رله به صورت لحظه‌ای است و می‌تواند به صورت آنی روشن و خاموش شود.
  • رله Peak Switching: این رله زمانی که ولتاژ رو به افزایش است و در بالاترین حد خود قرار دارد، شروع به کار می‌کند.
  • رله Analog Switching: از این رله معمولاً برای کنترل کردن سرعت در موتورهای مختلف استفاده می‌شود.

 

مشخصات فنی رله‌های الکترونیکی SSR شرکت سلدوک فرانسه

 

SSR (اس اس ار) چه ویژگی‌هایی دارد؟

رله‌های SSR ویژگی‌های مختلفی دارند که باعث شده تعداد زیادی از افراد خواهان خرید آن‌ها باشند. ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات می‌توان به قیمت مناسب و ارزان آن‌ها اشاره کرد. علاوه بر این، رله‌های SSR مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارند و به‌راحتی آسیب نمی‌بینند. همچنین، می‌توان از این رله‌ها به‌عنوان یک عایق بین مدار کنترل و مصرف استفاده کرد.

ازجمله مشخصات فنی رله‌های الکترونیکی SSR شرکت سلدوک فرانسه این است که هیچ نوع آلودگی و گرد و غباری را به خود جذب نمی‌کنند و همین مسئله باعث افزایش طول عمر آن‌ها می‌شود. علاوه بر این، در تولید این رله‌ها از هیچ نوع قطعه متحرکی استفاده نشده است؛ به همین خاطر در زمان استفاده هیچ نویز و صدای اضافه‌ای شنیده نمی‌شود.

 

رله الکترونیکی SSR چه کاربردهایی دارد؟

رله‌های الکترونیکی SSR دارای کاربردهای مختلفی هستند و در صنایع مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود. این محصولات برای قطع و وصل کردن جریان برق در انواع محصولات استفاده می‌شوند. مهم‌ترین کاربردهای رله‌های SSR عبارت‌اند از:

  • تهویه مطبوع ساختمان‌ها و شرکت‌های مختلف
  • بهداشت و درمان و صنایع پزشکی
  • صنعت بسته‌بندی
  • ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی
  • چاپگرهای سه بعدی
  • خشک‌کن‌ها
  • صنعت مربوط به پلاستیک
  • صنایع غذایی
  • کمپرسورهای هیدرولیکی

 

مهم‌ترین کاربردهای رله‌های الکترونیکی SSR

 

بررسی ورودی و خروجی SSR

برای شناخت مشخصات فنی رله‌های الکترونیکی SSR شرکت سلدوک فرانسه باید بدانید در قسمت بالای رله‌های SSR دو عدد پیچ قرار گرفته است که در واقع ورودی و خروجی این دستگاه هستند. در بخش پایینی آن نیز دو عدد پیچ مربوط به مدار فرمان قرار دارد. عناصر فرستنده با استفاده از پیچ ورودی به این دستگاه متصل می‌شوند. رله برای کنترل میزان جریان می‌تواند از کلیدهای خروجی استفاده کند. قسمت خروجی این رله‌ها به‌عنوان عنصر گیرنده محسوب می‌شود که می‌تواند جریان را کاهش یا افزایش دهد.

 

 نمایندگی شرکت سلدوک Celduc

شرکت سلدوک فرانسه یکی از کمپانی‌های سازنده رله‌های SSR است. این شرکت در ایران تعدادی نمایندگی دارد که شما با شناخت آن‌ها می‌توانید محصولات اصل را از این کمپانی تهیه کنید. یکی از این نمایندگی‌ها فروشگاه ساواالکت است که شما از طریق آن می‌توانید رله‌های این شرکت را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. همچنین، این فروشگاه خدمات پس از فروش بسیار خوبی را نیز برای محصولات شرکت سلدوک در نظر گرفته است.

 

معرفی محصولات شرکت سلدوک فرانسه

حال که با مشخصات فنی رله‌های الکترونیکی SSR شرکت سلدوک فرانسه آشنا شدید بهتر است بدانید شرکت سلدوک در زمینه تولید رله‌های الکترونیکی فعالیت می‌کند. این شرکت محصولاتی باکیفیت و مرغوب را به بازار عرضه می‌کند. ازجمله محصولات این شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • SSR تک فاز: در این رله از یک فاز استفاده شده است و با استفاده از آن می‌توانید ولتاژ 32 واتی را کنترل کنید.
  • SSR دو فاز: در این محصول از دو رله SSR استاندارد در اندازه 45 میلی‌متر استفاده شده است.
  • SSR سه فاز: از این محصول اغلب برای قطع و وصل کردن جریان برق با ولتاژ قوی استفاده می‌شود.
  • SSR چهار پایه: این نوع رله توسط شرکت سلدوک به صورت 4 پایه ساخته شده است. در این محصول از 4 کانال به صورت مجزا برای کنترل جریان استفاده شده است.

 

مهم‌ترین مزایای استفاده از رله‌های SSR

 

رله الکترونیکی شرکت Celduc فرانسه چه ویژگی‌هایی دارد؟

رله‌های تولیدشده توسط شرکت سلدوک فرانسه بسیار باکیفیت هستند. این رله‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که باعث شده تا افراد زیادی خواهان خرید آن‌ها باشند. مهم‌ترین ویژگی رله‌های SSR سلدوک مقاومت بسیار بالای آن‌ها در برابر ارتعاشات مکانیکی و ضربه است. همچنین، سرعت عمل این رله‌ها بسیار بالا است و می‌توانند به‌عنوان یک عایق اپتیکال بین مدار کنترل و مصرف عمل کنند.

 

ویژگی‌های اصلی رله‌های جامد شرکت سلدوک

 

جمع بندی

ازجمله مشخصات فنی رله‌های الکترونیکی SSR شرکت سلدوک فرانسه می‌توان به کیفیت بسیار بالای آن‌ها اشاره کرد. این رله‌ها برای کنترل و قطع و وصل کردن جریان برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. رله‌های الکترونیکی در صنایع مختلف غذایی، بهداشت، پلاستیک و… استفاده می‌شوند. شما می‌توانید برای خرید رله الکترونیکی SSR  از وب‌سایت ساواالکت اقدام کنید. این وب‌سایت رله‌های الکترونیکی شرکت سلدوک را با ضمانت و با کمترین قیمت به دست شما می‌رساند.

 

سؤالات متداول

مهم‌ترین وظیفه رله‌های SSR چیست؟

این رله‌ها به صورت نیمه هادی کار می‌کنند و برای قطع و وصل کردن جریان برق در ولتاژهای بسیار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

ورودی و خروجی رله‌های SSR در کجا قرار دارد؟

در قسمت بالای رله‌ها دو عدد پیچ تعبیه شده است که یکی از آن‌ها ورودی و دیگری خروجی این محصولات است.

 

بهترین نوع رله برای ولتاژهای بالا کدام است؟

در زمانی که ولتاژ به بالاترین حد ممکن می‌رسد، باید از رله‌های Peak Switching یا کلید زنی در پیک استفاده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.