مجله خبری

بهترین برندهای استابلایزر (تثبیت کننده ولتاژ)

بهترین برندهای استابلایزر

استابلایزر یا تثبیت‌کننده‌ ولتاژ دستگاهی است که از لوازم و تجهیزات برقی در برابر نوسانات جریان برق محافظت می‌کند. همان‌طور که می‌دانید نوسانات جریان برق تاثیرات بسیار مخربی بر دستگاه‌های الکترونیکی گذاشته و سبب خرابی موتور آن‌ها می‌شود. خرید استابلایزر می‌تواند از این آسیب‌ها جلوگیری کرده و ولتاژی پایدار را برای لوازم برقی فراهم کند. انتخاب استابلایزر مناسب از میان بهترین برندهای استابلایزر موجود در بازار، نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد.

قبل از خرید این محصول لازم است با تولیدکنندگان برتر استابلایزر آشنا باشید تا بتوانید بهترین آن را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید. استابلایزرهای باکیفیت بر اساس آخرین تکنولوژی‌های دنیا ساخته شده‌اند و نوسانات جریان برق را به صورت خودکار تشخیص می‌دهند. این وسیله در مسیر جریان برق نصب می‌شود و ایمنی تجهیزات برقی شما را تضمین می‌کند. از دیگر مزایای استفاده از استابلایزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش طول عمر تجهیزات برقی
  • بالا بردن راندمان تجهیزات الکترونیکی
  • کاهش برق مصرفی
  • حفظ داده‌ها و اطلاعات با ارزش
  • محافظت از سیم‌کشی ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی
  • جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی
  • حفظ امنیت جانی افراد
  • جلوگیری از سوختن لوازم برقی
  • کاهش هزینه‌های تعمیر لوازم برقی

 

استابلایزرها و نقش آن‌ها در محافظت از تجهیزات برقی

 

استابلایزرها عملیات تنظیم جریان را بر اساس مقایسه ولتاژ ورودی با ولتاژ مرجع انجام می‌دهند. آن‌ها ولتاژهای پایین را افزایش داده و ولتاژهای بالا را کاهش می‌دهند و در نهایت میزان ولتاژ خروجی را با ولتاژ مرجع یکسان می‌کنند. ولتاژ مرجع همان ولتاژی است که در ابتدای راه‌اندازی دستگاه تعیین می‌کنید. معمولا در کشور ما ولتاژ مرجع بر روی 220 ولت تنظیم می‌شود؛ زیرا ولتاژ برق شهری به همین مقدار است.

استابلایزرها در 2 نوع خانگی و صنعتی تولید می‌شوند؛ بنابراین در زمان خرید بهترین برندهای استابلایزر باید به این مورد توجه نمایید. استابلایزرهای خانگی برای محافظت از لوازم برقی مورد استفاده در منازل مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی، کامپیوتر، لوازم برقی آشپزخانه و استابلایزرهای صنعتی برای محافظت از دستگاه‌های خم و برش، دستگاه‌های چاپ، ماشین‌آلات صنعتی و… طراحی و تولید شده‌اند.

 

استابلایزر ولتاژ چیست؟

استابلایزر یک دستگاه الکترونیکی و حفاظتی است که وظیفه ارائه ولتاژ ثابت را در پایانه خروجی خود بر عهده دارد. معمولا این وسیله حفاظتی برای تجهیزات برقی باارزش و گران‌قیمت خریداری می‌شود تا به افزایش راندمان آن‌ها کمک کرده و از آن‌ها در برابر تغییرات ناگهانی ولتاژ محافظت کند.

 

اهمیت استفاده از استابلایزر

 

 

ضرورت خرید استابلایزر

نوسانات برق ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز رخ دهد و سبب خرابی دستگاه‌های الکترونیکی شود. استابلایزرها می‌توانند عملکرد صحیح تجهیزات برقی را تضمین کرده و به افزایش طول عمر آن‌ها کمک کنند. در ادامه فهرستی از آثار مخرب نوسانات برق بر روی لوازم برقی را بیان می‌کنیم. با آگاهی از آن‌ها بیشتر به ضرورت خرید بهترین برندهای استابلایزر پی می‌برید:

  • آسیب به قطعات داخلی لوازم برقی؛ مخصوصا موتور دستگاه
  • گرم شدن بیش از حد دستگاه
  • کاهش عمر مفید دستگاه
  • افزایش مصرف برق
  • کاهش توان تولیدی، کارایی و عملکرد مفید دستگاه
  • ایجاد آتش‌سوزی در اثر اتصالات کوتاه
  • آسیب به سیم‌کشی و کابل‌های موجود در ساختمان

 

بهترین مارک استابلایزر

حال که با ضرورت خرید تثبیت‌کننده‌های ولتاژ آشنا شدید، وقت آن رسیده که بهترین برندهای این محصول را نیز بشناسید. استابلایزرها در برندهای مختلفی به بازار عرضه شده‌اند که هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. توجه داشته باشید که بهترین استابلایزرها قیمت بالاتری هم دارند، اما این قیمت در مقابل مزایای منحصربه‌فرد آن‌ها بسیار ناچیز است.

 

لیست پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های استابلایزر تک فاز و سه فاز

بهترین برندهای استابلایزر، محصولات خود را در دو نوع تک فاز و سه فاز به بازار عرضه کرده‌اند. برای خرید بهترین مارک استابلایزر لازم است در ابتدا با ویژگی‌های هر کدام آشنا باشید. جداول زیر ویژگی‌های چند مورد از استابلایزرهای باکیفیت را نشان می‌دهد:

 

استابلایزر پرنیک مدل ECO-3000-Full ظرفیت 3000 ولت آمپر

وزن9200 گرم
تعداد پریزها2 عدد
تعداد فازتک فاز
نوع عملکردرله‌ای
ولتاژ ورودی۱۵۵ تا ۲۶۵ ولت
جنس بدنهفلزی

 

استابلایزر سارا مدل T127F ظرفیت ۷۰۰ ولت آمپر

وزن3500 گرم
تعداد پریزها4 عدد
ویژگی های مقاومتیمقاوم در برابر گرد و غبار
حداکثر جریان انتقالی2.5 آمپر
ولتاژ ورودی165 تا 245 ولت
جنس بدنهفلزی

 

استابلایزر فاران مدل STB2000 ظرفیت 2000 ولت آمپر

وزن6000 گرم
تعداد پریزها2 عدد
تعداد فازتک فاز
نوع عملکردرله‌ای
ولتاژ ورودی140 تا 260 ولت
جنس بدنهفلزی

 

استابلایزر گلداستار مدل LG-1P-1.5K-V ظرفیت 1500VA

وزن7000 گرم
تعداد پریزها3 عدد
تعداد فازتک فاز
نوع عملکردسرووموتور
ولتاژ ورودی140 تا 260 ولت
جنس بدنهفلز و پلاستیک

 

استابلایزر فاراتل مدل STB2000 ظرفیت ۲۰۰۰ ولت آمپر

وزن5800 گرم
تعداد پریزها2 عدد
حداکثر جریان انتقالی5.5 آمپر
ولتاژ ورودی180 تا 250 ولت
جریان ورودی5.5 آمپر
جنس بدنهفلزی

 

استابلایزر برق سه فاز 10KVA پرنیک

وزن38.50
حداکثر ولتاژ فاز ورودی305 ولت
توان خروجی10 کیلوولت آمپر
تعداد فازها3 فاز
توان راه اندازی20 کیلو ولت آمپر
جریان خروجی13 آمپر

 

 

پرفروش‌ترین استابلایزرهای تک فاز و سه فاز

 

بهترین برند استابلایزر ایرانی

امروزه شرکت‌های ایرانی نیز استابلایزرهای باکیفیتی را تولید می‌کنند که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. استابلایزرهای ایرانی قیمت بسیار مناسبی دارند و در انواع مدل‌ها ساخته می‌شوند. علاوه بر این به راحتی در دسترس هستند و تمام افراد می‌توانند برای خرید آن‌ها اقدام کنند.

 

فاراتل

فاراتل ارائه دهنده انواع استابلایزر تک فاز و سه فاز است. اغلب استابلایزرهای این برند از نوع رله‌ای هستند و می‌توانند به خوبی از تجهیزات برقی در برابر نوسانات برق محافظت کنند. این محصول مناسب سیستم‌های کامپیوتری و دستگاه‌های الکترونیکی خانگی و اداری است.

 

 سارا

به طور قطع می‌توان گفت که سارا بهترین مارک استابلایزر در ایران است. محصولات این شرکت دارای 3 سال ضمانت و 10 سال خدمات پس از فروش هستند. استابلایزرهای سارا برای مصارف خانگی و واحدهای اداری-تجاری کوچک مناسب‌اند و بیشتر از نوع رله‌ای هستند.

 

ساکو

شرکت ساکو جزء اولین تولیدکنندگان استابلایزر و محافظ ولتاژ برق در کشور محسوب می‌شود. این استابلایزرها بهترین گزینه برای استفاده در منازل مسکونی و آپارتمان‌ها هستند. کیفیت بالا و داشتن قیمت مناسب سبب شده است تا استابلایزرهای ساکو جایگاه ویژه‌ای در میان رقبا پیدا کند.

 

 پرنیک

استابلایزرهای پرنیک بسیار باکیفیت هستند و برای کاربردهای خانگی و صنعتی، در دو 2 نوع تک فاز و سه فاز طراحی شده‌اند. استابلایزرهای پرنیک مجهز به فیلتر حذف نویزهای فرکانس بالا، صفحه نمایش دیجیتال و کنترل میکروپروسسوری هستند و بار ورودی قابل تنظیم دارند.

 

استابلایزر پرنیک

 

فاران

شرکت فاران با بیش از 30 سال سابقه در زمینه تولید انواع استابلایزر، یکی از بهترین برندهای برتر ایرانی در این زمینه است. استابلایزرهای برند فاران برای انواع لوازم خانگی، مراکز تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله ویژگی‌های استابلایزرهای این برند می‌توان به دارا بودن کنترل میکروپروسسوری، قابلیت تنظیم تاخیر زمانی، داشتن ترانسفورماتور داخلی و مجهز بودن به نمایشگر LED برای نشان دادن ولتاژ برق شهر و ولتاژ تنظیم شده خروجی اشاره کرد.

 

بهترین برند استابلایزر خارجی

بسیاری از افراد تمایل به استفاده از محصولات خارجی دارند. استابلایزرهای خارجی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و قیمت بیشتری هم نسبت به محصولات ایرانی دارند. در ادامه به بیان 4 مورد از بهترین برندهای استابلایزر خارجی که در کشور ما پرفروش هستند، می‌پردازیم:

 

گلداستار

استابلایزرهای گلداستار در کشور ما بسیار محبوب هستند؛ زیرا دقیقا مطابق با استانداردهای ایرانی ساخته شده‌اند. این محصولات دارای خدمات پس از فروش و گارانتی (ضمانت‌نامه) هستند و می‌توانند از دستگاه‌ها و لوازم حساس در برابر نوسانات جریان برق محافظت نمایند.

 

امگا

امگا یکی از مشهورترین تولیدکنندگان تثبیت کننده ولتاژ در کره جنوبی است و طیف گسترده‌ای از استابلایزرهای تک فاز و سه فاز را تولید می‌کند. استابلایزرهای امگا فرایند تثبیت برق شهری را به خوبی انجام می‌دهند؛ به همین دلیل سبب افزایش طول عمر دستگاه‌های برقی و صنعتی می‌شوند.

 

دلتا

استابلایزرهای دلتا کیفیت بسیار بالایی دارند و به همین دلیل جایگاه ویژه‌ای در بازار ایران دارند. این استابلایزرها دارای استاندارد CE اروپا و گواهی‌نامه ISO9001 هستند و به بیش از 56 کشور جهان از جمله ایران صادر می‌شوند. محصولات دلتا دارای فیلتری جهت جلوگیری از نویز در ولتاژ خروجی هستند.

 

استابلایزرهای برند دلتا

 

ولتاک

ولتاک بهترین مارک استابلایزر در ژاپن است. این استابلایزرها در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید شده‌اند. استابلایزرهای سه فاز این برند کاربرد زیادی برای دستگاه‌های صنعتی و کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی دارد. علاوه بر این از تثبیت کننده‌های ولتاک می‌توان برای حفاظت از تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، در بیمارستان‌ها برای دستگاه‌های اتاق عمل، دستگاه سی ‌تی ‌اسکن، سونوگرافی و… استفاده کرد.

 

نکات مهم در انتخاب بهترین برندهای استابلایزر

اگر قصد خرید استابلایزر را دارید، باید اول بودجه مورد نظر خود را تعیین کرده و سپس به بررسی بهترین برندهای استابلایزر بپردازید. انتخاب یک فروشگاه مطمئن برای خرید، از دیگر نکات مهم در انتخاب بهترین استابلایزر است. سایر نکات لازم در زمان خرید بهترین استابلایزر به شرح زیر است:

 

  • بهتر است در زمان خرید به اصل بودن محصول توجه کنید و از خرید محصولات فیک و تقلبی خودداری نمایید.
  • شما باید استابلایزر را بر اساس سطح نوسان برق در منطقه زندگی خود خریداری کنید.

 

  • هرچه برند سازنده از سابقه فعالیت طولانی‌تری برخوردار باشد، محصولات باکیفیت‌تری تولید می‌کند.

 

  • توجه داشته باشید که بهترین برندهای استابلایزر دارای ضمانت‌نامه معتبر و خدمات پس از فروش هستند.

 

  • قبل از خرید استابلایزر باید توان مورد نیاز وسایل برقی را محاسبه کرده و بر اساس آن استابلایزر را انتخاب نمایید.

 

  • استابلایزرهای خوب دارای صفحه نمایش دیجیتالی هستند و قابلیت تنظیم بار ورودی را دارند.
  • بهترین برندهای تثبیت‌کننده جریان، تنوع محصول بالایی دارند و برای تمامی کاربردهای خانگی و صنعتی مناسب هستند.

 

مهم‌ترین نکات در زمان خرید استابلایزر

 

خرید بهترین برندهای استابلایزر از ساوا الکت

شرکت ساواالکت با بیش از 4 سال فعالیت حرفه‌ای و داشتن تحصیلات آکادمیک و مرتبط با رشته برق، یکی از بهترین ارائه‌دهندگان استابلایزرهای داخلی و خارجی است. ما علاوه بر فروش این محصولات، با تکیه بر دانش تخصصی و با استفاده نیروهای انسانی متخصص، انواع خدمات تخصصی و مشاوره‌ای را نیز برای شما مشتریان محترم فراهم کرده‌ایم.

 

سخن آخر

استابلایزرها از مهم‌ترین تجهیزات حفاظتی هستند که باید در منازل و کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی مورد استفاده قرار بگیرند. امروزه پیشرفت‌های تکنولوژی سبب شده تا شرکت‌ها و برندهای داخلی و خارجی زیادی اقدام به تولید استابلایزر نمایند که در این مقاله به بیان آن‌ها پرداختیم. اگر قصد خرید استابلایزر سه فاز یا تک فاز را برای حفاظت از تجهیزات برقی خود دارید، ساوا الکت در خدمت شما است. تمامی محصولات فروشگاه ما از بهترین برندهای استابلایزر تامین شده‌اند و ضمانت‌نامه کیفیتی معتبر دارند.

 

سوالات متداول

تفاوت استابلایزر با محافظ‌های برق معمولی چیست؟

محافظ‌های معمولی تنها قادر به قطع جریان برق هستند، اما استابلایزرها می‌توانند جریان را تنظیم نمایند.

 

مزایای استفاده از استابلایزر دیواری چیست؟

دور نگه داشتن آن از دسترس کودکان و محافظت از آن در برابر  باران و آسیب‌های فیزیکی

 

کدام دستگاه‌های برقی به استابلایزر نیاز دارند؟

به طور کلی می‌توان گفت تمام تجهیزات برقی (یخچال، ماشین لباس‌شویی و..) و صنعتی (دستگاه‌های چاپ، ماشین‌آلات صنعتی و..) به استابلایزر نیاز دارند.

 

بهترین استابلایزر را از کجا بخریم؟

فروشگاه اینترنتی ساوا الکت ارائه دهنده انواع استابلایزر از بهترین و معتبرترین برندهای جهانی است.

4.7/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.