نمایش 1–12 از 66 نتیجه

رله الکترونیکی تک فاز اس اس ار (SSR) از مهم‌ترین قطعات در مدارهای الکترونیکی به شمار می‌رود. این قطعه کاملاً الکترونیکی به عنوان بخشی از مدار سوئیچینگ الکترونیکی استفاده می‌شود و دارای ویژگی‌های منحصر به فرد بسیار زیادی است. در واقع، سرعت سوئیچینگ بسیار بالا به عنوان یکی از دلایل اصلی خرید رله الکترونیکی SSR تک فاز و ترجیح آن به رله‌های الکترومکانیکی مطرح می‌شود.

رله‌های الکترونیکی اس اس ار بر اساس تعداد فاز به دو دسته تقسیم می‌شوند: رله‌های تک فاز و سه فاز. رله‌های تک فاز اس اس ار هم با جریان ورودی DC و هم با جریان ورودی AC کار می‌کنند. از سوی دیگر، امکان اتصال آن‌ها به مدارهای خروجی AC و DC نیز وجود دارد. در هر دو حالت، این رله می‌تواند در مدت زمان کوتاهی تغییر وضعیت دهد و باعث روشن یا خاموش شدن دستگاه متصل به خروجی شود.

رله الکترونیکی تک فاز SSR با نام‌های دیگری نیز شهرت دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رله حالت جامد، رله بدون صدا یا رله بدون نویز اشاره کرد. در ساختار این نوع از رله‌های الکترونیکی معمولاً از تریستورها، ترانزیستورها و سایر قطعات نیمه هادی استفاده می‌شود. این قطعات همگی ثابت هستند و حرکتی ندارند. وظیفه اصلی این قطعات تماماً الکترونیکی، تغییر جریان از چند آمپر تا حدود چند صد آمپر است.

رله‌های الکترونیکی SSR تک فاز به دلیل سروصدای کم، امنیت بالا، امکان راه‌اندازی با جریان کم، ابعاد کوچک و سرعت سوئیچینگ بالا مورد توجه قرار گرفته‌اند. از این رله الکترونیکی SSR تک فاز معمولاً برای کنترل جهت جریان، دور موتور و حتی حرارت استفاده می‌شود. البته، کاربردهای رله‌های الکترونیکی تک فاز تنها به این چند مورد محدود نمی‌شوند. ابعاد کوچک این نوع از رله‌ها باعث شده است تا فضای کمتری را اشغال کنند. در نتیجه، امکان استفاده از آن‌ها در زمینه‌های مختلف وجود دارد.

رله الکترونیکی تک فاز

رله الکترونیکی SSR تک فاز

رله‌های الکترونیکی، تحول عظیمی در کنترل مدارهای مختلف به وجود آورده‌اند. از معروف‌ترین رله‌های الکترونیکی می‌توان به SSR (Solid State Relay) اشاره کرد که به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم می‌شوند. این نوع که با نام رله حالت جامد نیز شناخته می‌شود، یک قطعه کاملاً الکترونیکی است که در مدارهای مختلف بکار می‌رود.

رله‌های الکترونیکی SSR برخلاف رله‌های الکترومکانیکی، هیچ قطعه متحرکی ندارند. به عبارت دیگر، در این نوع از رله‌ها از کنتاکت‌های مکانیکی به منظور سوئیچ ولتاژ و کنترل جریان استفاده نمی‌شود. ورودی و خروجی رله الکترونیکی تک فاز اس اس ار می‌تواند به صورت DC یا AC باشد. در هر دو حالت، رله الکترونیکی SSR از دو مدار قدرت و فرمان تشکیل شده است که توسط اپتوکوپلر از یکدیگر جذا می‌شوند.

این نوع رله‌ها، سرعت سوئیچینگ بسیار بالایی دارند و به دلیل مقاومت زیاد در برابر رطوبت و ضربه در مدارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مهم‌ترین ویژگی‌های رله‌های الکترونیکی اس اس ار تک فاز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق بودن در برابر گرد و غبار و رطوبت
  • طول عمر بسیار بالا
  • عدم فرسایش مکانیکی
  • قابلیت تحمل جریان بیشتر
  • سرعت بسیار بالا ولتاژ در زمان قطع و وصل خروجی‌ها
  • عدم ایجاد جرقه، ارتعاش یا لرزش ناخواسته
  • مقاوم در برابر ضربه و ارتعاش مکانیکی
  • سروصدای کم به دلیل ثابت بودن قطعات
  • قابلیت سوئیچ خروجی AC و DC

به این نکته توجه داشته باشید که رله الکترونیکی تک فاز SSR در حالت روشن گرمای زیادی تولید می‌کند. اگر میزان گرما تولید شده از یک حد بیشتر باشد، حتماً باید از هیت سینک استفاده شود. در غیر اینصورت، گرمای زیاد می‌تواند به قطعات مختلف مدار آسیب جدی و جبران‌ناپذیری وارد کند. رله الکترونیکی تک فاز اس اس ار هیچ‌گونه کنتاکت مکانیکی ندارد و می‌تواند بدون نیاز به خنک‌کاری مورد استفاده قرار گیرد.

رله الکترونیکی SSR

نحوه عملکرد رله‌های الکترونیکی اس اس ار تک فاز

پیش از خرید رله الکترونیکی تک فاز، آشنایی با نحوه عملکرد آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این نوع از رله‌های الکترونیکی، عملکرد ساده ولی بسیار حساسی دارند. رله‌های الکترونیکی اس اس ار تک فاز مجهز به دستگاه‌های الکترونیکی دیگری هستند که از دیود، چراغ LED، ترانزیستور و مقاومت تشکیل شده‌اند. این دستگاه‌ها وظیفه دریافت انرژی از ولتاژ ورودی رله الکترونیکی SSR را بر عهده دارند.

در گام بعدی، سیگنال‌های الکتریکی دریافتی به سیگنال‌های نوری تبدیل می‌شوند. به این ترتیب، ورودی و خروجی دستگاه ایزوله می‌شوند و در عین حال، رله سیگنال‌ها با سرعت بالا صورت می‌گیرد. از سوی دیگر، سیگنال الکتریکی وارد مدار خروجی دیگری می‌شود. این مدار خروجی در رله‌های الکترونیکی عموماً با نام ماشه شناخته می‌شود.

در نهایت، مدار خروجی شروع به سوئیچینگ می‌کند و این موضوع باعث روشن شدن دستگاه متصل به مدار خروجی می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که خاموش شدن رله الکترونیکی تک فاز اس اس ار نیز با قطع ولتاژ ورودی به مدار کنترل صورت می‌گیرد.

عملکرد رله الکترونیکی اس اس ار

نحوه سوئیچینگ رله‌های الکترونیکی SSR

تاکنون با نحوه عملکرد رله‌های الکترونیکی اس اس ار آشنا شده‌اید. در این بخش، رله الکترونیکی تک فاز SSR را بر اساس نوع سوئیچینگ تقسیم‌بندی می‌کنیم. بر این اساس، این نوع از رله‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • سوئیچینگ آنی (Instant ON SSR Relay): در این نوع از رله‌ها، عمل سوئیچینگ به صورت آنی بعد از اعمال ولتاژ ورودی انجام می‌شود. به عبارت دیگر، مدار بلافاصله بعد از اعمل ولتاژ ورودی شروع بکار می‌کند. از این نوع رله‌های الکترونیکی معمولاً به منظور سوئیچ بارهای القایی استفاده می‌شود. خاموش شدن رله نیز با رسیدن ولتاژ صفر به خروجی مدار صورت می‌گیرد.
  • سوئیچینگ صفر (Zero Switching SSR Relay): روشن شدن این نوع از رله الکترونیکی تک فاز SSR نیز با اعمال ولتاژ صورت می‌گیرد. در این حالت، رله عمل نمی‌کند. در واقع، رله در صورتی عمل می‌کند که ولتاژ بار به صفر برسد. با رسیدن ولتاژ بار به صفر، خروجی رله عمل می‌کند و دستگاه متصل به خروجی روشن می‌شود. خاموش شدن آن نیز با رسیدن ولتاژ ورودی به صفر انجام می‌شود. این نوع از رله‌ها معمولاً برای بارهای مقاومتی بکار می‌روند.
  • سوئیچینگ پیک (Peak Switching SSR Relay): این نوع از رله‌های الکترونیکی نیز با اعمال ولتاژ ورودی روشن می‌شوند اما تنها زمانی عمل می‌کنند که ولتاژ بار به پیک ولتاژ ورودی برسد. علاوه بر این، رله الکترونیکی خاموش نمی‌شود مگر آن که ولتاژ بار صفر شود. استفاده از این نوع رله‌ها بیشتر برای سوئیچینگ ترانسفورماتورها کاربرد دارد.
  • سوئیچینگ آنالوگ (Analog Switching SSR Relay): سوئیچینگ این نوع رله الکترونیکی تک فاز اس اس آر به ولتاژ ورودی بستگی دارد. از رله‌های الکترونیکی با سوئیچینگ آنالوگ برای کنترل خروجی یک دستگاه توسط سیگنال آنالوگ استفاده می‌شود. خاموش شدن رله با سوئیچینگ آنالوگ با صفر شدن ولتاژ ورودی و رسیدن ولتاژ خروجی به صفر بعدی صورت می‌گیرد.

سوئیچینگ رله الکترونیکی SSR

انواع رله SSR تک فاز از نظر نوع ورودی

رله‌های الکترونیکی SSR تک فاز نیز مانند سایر تجهیزات سوئیچینگ و کلیدزنی دارای انواع مختلفی هستند. این دسته‌بندی‌ها بر اساس فاکتورهای مختلفی انجام می‌شوند. به عنوان مثال، تقسیم‌بندی انواع رله‌های اس اس ار را می‌توان بر اساس نوع ورودی/خروجی انجام داد. بر این اساس، انواع رله الکترونیکی تک فاز SSR به شرح زیر خواهند بود:

  • رله الکترونیکی SSR با ورودی DC و خروجی AC
  • رله الکترونیکی تک فاز SSR با ورودی AC و خروجی AC
  • رله الکترونیکی SSR با ورودی DC و خروجی DC
  • رله‌های SSR با بار مختلف

شناخت انواع رله‌های الکترونیکی SSR (تک فاز یا سه فاز) می‌توانند انتخاب و خرید بهترین گزینه را آسان‌تر کنند. البته، رله‌های SSR تک فاز را می‌توان بر اساس فرم، نوع سوئیچینگ، جریان یا توان نامی و حتی کشور سازنده نیز تقسیم‌بندی کرد. در ادامه، به توضیح هر یک از انواع رله‌های الکترونیکی تک فاز و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

انواع رله الکترونیکی SSR

رله الکترونیکی SSR با ورودی DC و خروجی AC

از پرکاربردترین انواع رله الکترونیکی تک فاز اس اس ار می‌توان به نوع ورودی DC و خروجی AC اشاره کرد. همانطور که از نامش مشخص است، ولتاژ ورودی این نوع رله‌ها باید از نوع جریان DC باشد. به طور معمول، دامنه ولتاژ ورودی 24 ولت انتخاب می‌شود. اعمال ولتاژ ورودی رله الکترونیکی باید بر اساس علامت پلاریته باشد. در غیر اینصورت، رله شروع بکار نمی‌کند و روشن نمی‌شود.

به منظور حفاظت از رله الکترونیکی SSR، دیودی در داخل دستگاه تعبیه شده است. با اعمال ولتاژ معکوس به ترمینال ورودی از سوختن آن جلوگیری می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که رله الکترونیکی SSR با ورودی DC به تنهایی با اعمال ولتاژ DC فعال نمی‌شود. برای روشن شدن این رله الکترونیکی حتماً باید خروجی AC آن به مدار AC وصل شود. به این ترتیب، رله الکترونیکی تک فاز شروع روشن می‌شود.

رله الکترونیکی با ورودی DC و AC

رله الکترونیکی SSR با ورودی AC و خروجی AC

از دیگر انواع رله‌های الکترونیکی اس اس ار می‌توان به نوع ورودی AC و خروجی AC اشاره کرد. در این نوع از رله‌های الکترونیکی نیز از دیودهای یکسوکننده استفاده می‌شود. این نوع رله‌ها با اعمال ولتاژ ورودی AC شروع بکار می‌کنند. البته، خروجی AC رله الکترونیکی نیز باید به مدار AC وصل باشد. به این ترتیب، مدار بسته می‌شود و رله شروع بکار می‌کند.

رله الکترونیکی SSR با ورودی DC و خروجی DC

سومین نوع از رله الکترونیکی تک فاز SSR این دسته‌بندی، رله‌هایی با ورودی و خروجی DC هستند. با استفاده از این نوع رله‌های الکترونیکی می‌توان مدارهای DC با توان بالا را تنها با اعمال یک جریان کم فعال و غیرفعال کرد. بخش ورودی این نوع از رله‌های الکترونیکی اس اس ار شبیه به رله‌هایی است که در بخش‌های قبلی توضیح داده شدند. با این وجود، خروجی آن‌ها دارای ساختار متفاوتی هستند.

در خروجی رله الکترونیکی تک فاز SSR با ورودی و خروجی DC از IGBT استفاده می‌شود چراکه توان در سمت مصرف‌کننده بیشتر است. به کمک این قطعه، جریان به یک سمت هدایت می‌شود. به همین دلیل، بار خروجی باید در قطبیت متناسب با رله الکترونیکی قرار گیرد. به این نکته توجه داشته باشید که این نوع از رله الکترونیک تک فاز از دیود محافظ استفاده می‌کنند.

رله الکترونیکی SSR با خروجی DC

رله‌های الکترونیکی SSR با بار مختلف (رله DC)

رله‌های الکترونیکی با بار مختلف، چهارمین دسته‌بندی از رله الکترونیکی تک فاز به حساب می‌آیند. سوئیچینگ مدارهای مختلف به کمک این نوع از رله‌های الکترونیکی ازطریق ماسفت‌های سری با ترمینال‌های منبع مشترک انجام می‌شود. استفاده از این نوع ماسفت‌ها موجب افزایش میزان جریان قابل تحمل SSR می‌شود. به طور کلی، بار این نوع از رله‌های الکترونیکی را می‌توان در حالت DC یا AC قرار داد. این کار تنها با تغییر ترمینال‌ها انجام می‌شود.

کاربرد رله الکترونیکی تک فاز

رله‌های الکترونیکی تک فاز SSR دارای کاربرد بسیار گسترده‌ای در صنایع مختلف هستند. این نوع از رله‌ها را معمولاً در اتوماسیون صنعتی PLCها، بارهای مقاومتی و بارهای سلفی بکار می‌برند. به طور کلی، از مهم‌ترین کاربردهای رله الکترونیکی تک فاز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت استفاده در مدارهایی با سرعت بالا ازجمله: کنترل دور موتور یا سافت استارتر
  • کنتاکتور الکتریکی به منظور کنترل کنتاکت‌ها
  • کنترل دور انواع موتورهای DC
  • کنترل جهت حرکت موتور DC
  • قابلیت استفاده از هیترهای مختلف (به دلیل بالا بودن تعداد سوئیچینگ)
  • کنترل حرارت ازطریق خروجی پالس کنترل PID

علاوه بر موارد بالا، از رله‌های الکترونیکی اس اس ار تک فاز می‌توان برای تغییر وضعیت روشن و خاموش شدن یک مدار استفاده کرد. این نوع رله‌ها دارای طراحی بسیار ساده‌ای هستند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. به طور کلی، امکان استفاده از رله‌های الکترونیکی تک فاز SSR در کنترل چراغ‌های سیگنال، کنترل بارهای مقاومتی و القایی و غیره وجود دارد.

کاربرد رله الکترونیکی SSR تک فاز

مزایای رله الکترونیکی اس اس ار تک فاز

رله الکترونیکی تک فاز اس اس ار دارای ویژگی‌های منحصر به فرد بسیار زیادی است. این ویژگی‌های منحصر به فرد باعث شده‌اند تا از رله‌های الکترونیکی تک فاز در زمینه‌های مختلف استفاده شود. البته، این مدل از رله‌های الکترونیکی بدون عیب و نقص نیستند. با این وجود، برخی از مهم‌ترین مزایا استفاده از رله الکترونیکی اس اس ار تک فاز عبارتند از:

  • طول عمر بیشتر در مقایسه با رله‌های مکانیکی
  • نیاز به جریان کم برای راه‌اندازی
  • بدون سروصدا بودن رله‌های الکترونیکی اس اس ار تک فاز
  • مقاومت بسیار بالا در برابر لرزش و ضربه

علاوه بر موارد بالا، رله‌های الکترونیکی اس اس ار تک فاز دارای وزن کمی هستند. در واقع، این نوع رله‌ها در ابعاد کوچک‌تری ساخته می‌شوند تا سبک‌تر از رله‌های مکانیکی باشند. به همین دلیل، استفاده از رله‌های الکترونیکی اس اس ار تک فاز در مقایسه با رله‌های مکانیکی گسترده تر است. از سوی دیگر، سطح بالا امنیت به عنوان یکی دیگر از مزایا استفاده از رله الکترونیکی تک فاز اس اس ار عنوان می‌شود.

امنیت قطعات الکترونیکی در مدارهای مختلف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. رله‌های الکترونیکی اس اس ار تک فاز به گونه‌ای طراحی می‌شوند تا در فرآیند کلیدزنی جرقه نزنند. به همین دلیل است که امکان استفاده از این نوع رله‌های الکترونیکی در مکان‌هایی با درصد اشتعال بالا وجود دارد. به این نکته توجه داشته باشید که رله الکترونیکی تک فاز اس اس ار با قیمت بالاتری نسبت به سایر رله‌ها به فروش می‌رسد.

با وجود مزایا متعددی که این نوع رله‌ها با خود به همراه دارند، نمی‌توان از برخی از معایب آن‌ها چشم‌پوشی کرد. جریان عبوری از رله‌های الکترونیکی اس اس ار تک فاز محدود است چراکه افت ولتاژ در ترانزیستورها رخ می‌دهد. البته، مهندسان این مشکل را ازطریق ساخت رله‌های الکترونیکی 100 تا 1200 آمپر برطرف کرده‌اند.

مزایا رله الکترونیکی SSR

تفاوت رله تک فاز و رله 3 فاز

رله‌های الکترونیکی SSR بر اساس فاکتورهای متعددی تقسیم‌بندی می‌شوند. همانطور که گفته شد، این نوع از رله‌های الکترونیکی را می‌توان بر اساس تعداد فاز به دو دسته عمده تقسیم کرد:

  • رله‌های الکترونیکی SSR تک فاز
  • رله‌های الکترونیکی SSR سه فاز

رله الکترونیکی تک فاز اس اس ار معمولاً برای کنترل افت ولتاژ و افزایش ولتاژ بکار می‌رود. این در حالی است که کاربرد رله‌های الکترونیکی سه فاز تنها به کنترل افت ولتاژ و افزایش ولتاژ محدود نمی‌شود. در واقع، از این نوع رله‌های الکترونیکی می‌توان برای کنترل عدم تقارن، توالی فاز و حتی قطعی هر سه فاز یا یکی از آن‌ها نیز استفاده کرد.

به طور کلی، رله‌های الکترونیکی سه فاز به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند، بیشتر در مصارف موتوری بکار می‌روند. در مقابل، کاربرد له‌های الکترونیکی SSR تک فاز در مقایسه با نوع سه فاز محدودتر است. توجه به نوع فاز یکی از مهم‌ترین نکات هنگام انتخاب و خرید انواع رله‌های الکترونیکی به شمار می‌رود.

تفاوت رله تک فاز با سه فاز

نکات مهم در خرید رله الکترونیکی SSR تک فاز

انتخاب رله الکترونیکی تک فاز اس اس ار باید متناسب با شرایط کاری انجام شود. این رله‌ها دارای انواع مختلفی هستند. در نتیجه، انتخاب مناسب‌ترین گزینه به آسانی امکان‌پذیر نخواهد بود. به همین دلیل، هنگام خرید حتماً باید به نکات مختلفی توجه کرد. از مهم‌ترین نکات در هنگام انتخاب و خرید رله‌های الکترونیکی اس اس آر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع بار مورد استفاده در مدار (اهمی، سلفی، AC، DC یا غیره)
  • حداکثر جریان عبوری از سوئیچ الکترونیکی
  • نوع برق ورودی (AC یا DC بودن رله الکترونیکی)
  • تک فاز یا سه فاز بودن مدار (بر اساس نوع بار مورد استفاده)
  • نوع فیوز بکار رفته در مدار
  • ولتاژ دو سر خروجی (دو سر سوئیچ) که می‌تواند از نوع AC یا DC باشد
  • محدوده و نوع ولتاژ برای قطع یا وصل مدار

به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از هیت سینک در صورتی الزامی است که گرمای تولید شده توسط رله الکترونیکی بیش از حد معین باشد. همانطور که در بخش‌های قبلی نیز گفته شد، رله الکترونیکی تک فاز SSR توسط برندها و کشورهای مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. در نتیجه، کیفیت قطعات الکترونیکی آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هر چه کیفیت رله الکترونیکی SSR بهتر باشد، با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد.

برخی از مطرح‌ترین برندهای تولیدکننده رله‌های الکترونیکی SSR در جهان به شرح زیر هستند:

  • سوشیما (برند ایرانی)
  • فوتک (برند تایوان)
  • RGR (برند تایوان)
  • آتونیکس (برند کره جنوبی)
  • اشنایدر (برند شناخته شده فرانسوی در زمینه تولید قطعات الکتریکی و الکترونیکی)
  • کاکن (برند کره جنوبی)
  • سلدوک (برند فرانسوی)

بدیهی است رله‌های تولید شده توسط برندهای خارجی با قیمت بالاتری در ایران به فروش می‌روند. با این وجود، برندهای ایرانی ازقبیل سوشیما توانسته‌اند رله‌های الکترونیکی SSR باکیفیتی را روانه بازار کنند. محصولات این برندها می‌توانند با بهترین برندهای جهان رقابت کنند.

خرید رله الکترونیکی SSR

قیمت رله الکترونیکی اس اس ار تک فاز

قیمت به عنوان یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم و کلیدی در هنگام انتخاب و خرید انواع رله‌های الکترونیکی در نظر گرفته می‌شود. با توجه به آنچه در بخش‌های قبلی گفته شد، قیمت رله الکترونیکی تک فاز اس اس ار در مقایسه با سایر رله‌های مکانیکی و الکترومکانیکی بالاتر است. این قطعه به صورت کاملاً الکترونیکی ساخته می‌شود. در نتیجه، هزینه طراحی و ساخت بالاتری دارد.

از سوی دیگر، ویژگی‌های منحصر به فرد آن ازقبیل: وزن کم و سرعت سوئیچینگ بالا موجب افزایش کاربری این نوع از رله‌ها در صنایع مختلف شده است. به طور کلی، عوامل بسیار زیادی بر قیمت نهایی تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی تاثیر می‌گذارند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کیفیت و برند تولیدکننده اشاره کرد. خرید رله‌های الکترونیکی SSR از برندهای مطرح جهان (به عنوان مثال، برندهای فرانسوی) با هزینه بالاتری همراه خواهد بود.

اگر به دنبال خرید رله الکترونیکی تک فاز اس اس آر با قیمت مناسب و کیفیت بالا هستید، برندهای ایرانی را انتخاب کنید. برخلاف تصور عموم، بسیاری از رله‌های الکترونیکی ایرانی با بهترین رله‌های برندهای خارجی رقابت می‌کنند. در نتیجه، نمی‌توان گفت که برای خرید رله‌های الکترونیکی باکیفیت حتماً باید به سراغ برترین برندهای خارجی رفت. از سوی دیگر، مشخصات فنی رله‌های الکترونیکی SSR نیز بر قیمت نهایی این محصول تاثیرگذار هستند.

در مجموع، هر چه آپشن‌های رله الکترونیکی تک فاز اس اس ار بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. به طور کلی، قیمت رله‌های الکترونیکی از مواردی است که نمی‌توان محدوده مشخصی برای آن تعیین کرد. این قیمت بر اساس شرایط بازار، قیمت مواد اولیه، نوسان دلار، واردات و صادرات و ویژگی‌های برند تغییر می‌کند. بنابراین، پیش از خرید رله الکترونیکی سه فاز و تک فاز حتماً استعلام قیمت بگیرید.

قیمت رله الکترونیکی اس اس ار

خرید رله الکترونیکی SSR تک فاز از ساوا الکتریک

اگر به دنبال خرید رله الکترونیکی تک فاز اس اس ار هستید، اطمینان از خرید بسیار اهمیت دارد. برای آن که بتوانید بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید، حتماً باید خرید را از مراکز معتبر انجام دهید. شرکت ساوا الکتریک از شرکت‌های تازه تاسیس ایرانی محسوب می‌شود که فعالیت خود را از سال 1399 شروع کرد. این شرکت به کمک دانش و تجربه کارشناسان خود، فعالیت گسترده‌ای در زمینه ارائه مشاوره تخصصی به صنایع مختلف دارد.

تمامی مشاوره‌های تخصصی این مجموعه به صورت کاملاً رایگان در اختیار صاحبان کسب‌وکارهای مختلف قرار می‌گیرند. علاوه بر این، کارشناسان ساوا الکتریک می‌توانند به شما در زمینه نصب و راه‌اندازی انواع تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی ازجمله: رله الکترونیکی SSR نیز کمک کنند. از مهم‌ترین زمینه‌های کاری شرکت ساوا الکتریک می‌توان به صنایع دفاعی، نظامی، پزشکی، دارویی، پلاستیک، شیمیایی تولید خودرو، چاپ و بسته‌بندی و غیره اشاره کرد.

همانطور که گفته شد، رله الکترونیکی تک فاز اس اس ار در انواع مختلفی ساخته می‌شود. علاوه بر این، تنوع برندهای تولیدکننده موجب می‌شود که خرید این نوع تجهیزات با چالش‌های قابل توجهی روبرو شود. شرکت ساوا الکتریک یکی از بهترین مراکز برای انتخاب و خرید انواع رله الکترونیکی SSR تک فاز به شمار می‌رود. این مجموعه، امکان مقایسه انواع رله‌های الکترونیکی و قیمت آن‌ها با یکدیگر را فراهم می‌کند.

رله های الکترونیکی SSR شرکت ساوا الکتریک از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و با قیمت مناسبی به فروش می‌رسند. در نتیجه، می‌توانید رله الکترونیکی تک فاز مورد نظر خود را با خیال آسوده انتخاب و خریداری کنید. علاوه بر این، پیش از خرید می‌توانید از مشاوره‌های رایگان ساوا الکتریک نیز بهره‌مند شوید. ضمانت اصالت کالا، پشتیبانی از محصول و ارسال به سراسر کشور از مهم‌ترین ویژگی‌های ساوا الکتریک محسوب می‌شود.

 

سوالات متداول

ویژگی های مهم رله الکترونیکی SSR  تک فاز چیست؟

  1.  طول عمر طولانی
  2. تولید صدای کم
  3. سرعت بالا ولتاژ در هنگام قطع و وصل خروجی ها
  4. قابلیت تحمل جریان بالا
  5. قابلیت سوئیچ خروجی AC و DC

 

نحوه سوئیچینگ رله‌های الکترونیکی SSR به چند دسته تقسیم می شوند؟

نحوه عملکرد رله ها با توجه به نوع آن ها به چهار دسته ی سوئیچینگ آنی (Instant ON SSR Relay)، سوئیچینگ صفر (Zero Switching SSR Relay)، سوئیچینگ پیک (Peak Switching SSR Relay) و سوئیچینگ آنالوگ (Analog Switching SSR Relay) تقسیم می شوند.

 

انواع رله SSR تک فاز از نظر نوع ورودی کدامند؟

  1. رله های SSR  با بار مختلف
  2. رله های الکترونیکی SSR  با ورودی DC و خروجی DC
  3. رله الکترونیکی تک فاز SSR با ورودی AC و خروجی AC
  4. رله الکترونیکی SSR با ورودی DC و خروجی AC