مجله خبری

بهترین استابلایزر برای دستگاه لیزر

استابلایزر برای دستگاه لیزر

دستگاه لیزر یکی از دستگاه‌های بسیار حساس، کاربردی و گران‌قیمت است. نوسانات جریان برق آسیب‌های جبران‌ناپذیری به این دستگاه وارد می‌کند. این نوسانات طول عمر قطعات به کار رفته در دستگاه لیزر را کاهش داده و در نهایت سبب سوختن آن‌ها می‌شوند. با توجه به اینکه اکثر دستگاه‌های لیزر وارداتی هستند، بهتر است برای محافظت از آن‌ها از استابلایزر استفاده نمایید. توجه داشته باشید که بسیاری از قطعات دستگاه‌های لیزر در ایران یافت نمی‌شود؛ بنابراین تعمیر آن‌ها ممکن است چند ماه به طول انجامد. خرید استابلایزر برای دستگاه لیزر می‌تواند از این خرابی‌ها جلوگیری کند.

دستگاه‌های لیزر جزء مهم‌ترین دستگاه‌های صنعتی و پزشکی هستند؛ بنابراین باید خرید وسایل محافظتی آن‌ها را در اولویت خود قرار دهید. یکی از این لوازم، استابلایزرهای مناسب برای دستگاه‌های لیزر هستند. استابلایزرهای دستگاه لیزر مزایای دیگری نیز دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • افزایش طول عمر دستگاه لیزر
  • بالا بردن راندمان و کیفیت دستگاه
  • کاهش برق مصرفی
  • محافظت از سیم‌کشی ساختمان
  • جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی
  • حفظ امنیت جانی افراد
  • کاهش هزینه‌های تعمیر دستگاه لیزر

 

استابلایزر مناسب برای دستگاه لیزر

 

استابلایزرهای دستگاه لیزر ولتاژ خروجی خود را مطابق با ولتاژ مرجع دستگاه تنظیم می‌کنند. معمولا ولتاژ مرجع آن‌ها بر اساس ولتاژ برق شهری یعنی 220 ولت تنظیم شده است، اما این عدد قابل تغییر است. استابلایزر می‌تواند، میزان ولتاژ ورودی را با ولتاژ مرجع مقایسه کرده و در صورت نیاز آن را افزایش یا کاهش دهد؛ به این ترتیب دستگاه لیزر در تمام ساعات شبانه روز، ولتاژی ثابت و پایدار را دریافت خواهد کرد.

در عصر حاضر استابلایزرها بر اساس تکنولوژی‌های نوین طراحی و تولید شده‌اند و می‌توانند تغییرات ناگهانی ولتاژ را به صورت اتوماتیک تشخیص دهند. این وسیله در مسیر جریان برق ورودی به دستگاه لیزر قرار گرفته و ایمنی دستگاه را به طور کامل تضمین می‌کند. انتخاب استابلایزر مناسب از میان استابلایزرهای متنوع موجود در بازار امری تخصصی است. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص خرید استابلایزر برای دستگاه لیزر، با کارشناسان ساوا الکت در ارتباط باشید.

 

آشنایی با استابلایزر لیزر

استابلایزر مخصوص دستگاه لیزر می‌تواند از دستگاه لیزر و قطعات آن محافظت کند. دستگاه لیزر از جمله دستگاه‌های صنعتی و مهم است که بسیاری از امور صنعتی مانند انواع برش‌های لیزری و امور پزشکی مانند برطرف کردن موهای زائد به وسیله آن انجام می‌شود؛ بنابراین اطمینان از ایمنی آن برای صاحبان کسب و کارهای مختلف، از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

آشنایی با عملکرد استابلایزر مناسب برای دستگاه لیزر

 

استابلایزر لیزر می‌تواند به بهبود عملکرد این دستگاه کمک کرده و کارایی آن را افزایش دهد. همانطور که پیش از این هم بیان کردیم، تعمیر و بازسازی دستگاه‌های لیزر بسیار مشکل است و زمان و هزینه زیادی را از شما می‌گیرد. اگر می‌خواهید از دستگاه لیزر خود در برابر نوسانات جریان برق محافظت کنید، باید یک استابلایزر مناسب را خریداری نمایید.

 

انواع استابلایزر لیزر کدامند؟

استابلایزرهایی لیزری به دو نوع فعال و منفعل تقسیم‌بندی می‌شوند. هر کدام از این دو دستگاه ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند که در ادامه آن‌ها را بیان خواهیم کرد. بهتر است قبل از خرید استابلایزر برای دستگاه لیزر، با ویژگی‌های این دستگاه‌ها آشنایی کامل را داشته باشید.

 

استابلایزر فعال

استابلایزرهای فعال از سیستم بازخورد الکترونیکی بهره‌مند هستند؛ یعنی در آن‌ها نوسانات جریان برق به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌شود. استابلایزرهای فعال آلودگی صوتی بسیار کمی دارند. از دیگر مزایای این دستگاه می‌توان به کاهش پیک در شرایط پایدار اشاره کرد.

 

استابلایزر منفعل

فعالیت استابلایزرهای منفعل تنها بر اساس اثرات نوری است. این فعالیت از طریق تکنولوژی استاتیگ یا سوئیچنیگ و به کمک میکروپروسسورها انجام می‌شود. این استابلایزرها بر خلاف استابلایزرهای سروو موتوری هیچ گونه استهلاک و قطعه مکانیکی نیز ندارند.

 

بررسی انواع استابلایزر برای دستگاه لیزر

 

استابلایزر لیزر چه ویژگی‌هایی دارد؟

استابلایزرهای دستگاه لیزر قادر هستند تا جریان ورودی را به صورت دقیق کنترل کنند و خروجی ثابت و پایداری را ارائه دهند. این خروجی ثابت سبب می‌شود تا دستگاه لیزر بدون لحظه‌ای توقف، به کار خود ادامه دهد. از جمله ویژگی‌های استابلایزر مناسب دستگاه لیزر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • دقت بالا: دستگاه‌های لیزر با دقت بسیار بالایی کار می‌کنند؛ بنابراین استابلایزر مناسب برای دستگاه لیزر نیز باید از دقت بالایی برخوردار باشد تا بتواند ولتاژ را به صورت صحیح اصلاح نماید.

 

  • سرعت عمل بالا: سرعت تشخیص نوسان برق در استابلایزرهای لیزر باید بالا باشد تا بتواند عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه دهد. معمولا استابلایزرهایی که سرعت واکنش چند میلی‌ثانیه‌ای دارند، برای دستگاه لیزر مناسب هستند.

 

  • کاهش مصرف انرژی: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استابلایزرهای لیزر، کاهش مصرف برق است. این وسیله تمامی نوسانان جریان برق را تشخیص داده و ولتاژ خروجی را تنظیم می‌کند؛ به همین دلیل باعث کاهش مصرف انرژی دستگاه لیزر می‌شود.

 

  • حفاظت در برابر رعد و برق: رعد و برق یکی از عوامل محیطی است که می‌تواند بر عملکرد دستگاه‌های برقی تاثیر منفی داشته باشد. استابلایزر می‌تواند به خوبی از دستگاه لیزر در برابر رعد و برق محافظت کند.

 

تفاوت محافظ برق با استابلایزر چیست؟

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که استابلایزرها همان محافظ‌های معمولی برق هستند؛ در حالی‌که این تصور کاملا اشتباه است. محافظ برق یک وسیله کوچک است و اغلب برای دستگاه‌های الکترونیک خانگی به کار می‌رود. محافظ‌های برق معمولی قادر به اصلاح جریان نیستند، تنها می‌توانند در صورت نوسانات شدید برق را قطع نمایند. استابلایزرها قادر به اصلاح ولتاژ هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن از تجهیزات برقی محافظت کنند. جدول زیر ویژگی‌های هر کدام از این دو دستگاه را به خوبی بیان کرده است:

 

 

ویژگی‌های استابلایزرویژگی‌های محافظ برق
قابلیت تنظیم و نگه داشتن ولتاژ در محدوده مشخصقابلیت تشخیص نوسانات و افت ولتاژ برق
محافظت از تجهیزات برقی در برابر افزایش یا کاهش ولتاژسادگی در عملکرد
قابلیت عملکرد در محدوده ولتاژ برقی مختلفقطع خودکار جریان برق

 

 

تفاوت استابلایزر و محافظ برق معمولی

 

کاربرد استابلایزر لیزر چیست؟

برق شهری عموماً دارای نوسان است. این نوسان می‌تواند، منجر به خرابی و آسیب دیدن دستگاه لیزر شود. استابلایزر لیزر علاوه بر محافظت از دستگاه در برابر نوسانات جریان برق، سبب ارتقاء دقت و کارایی دستگاه‌های لیزر نیز می‌شود. زمانی که دقت و کارایی دستگاه لیزر افزایش یابد، مصرف برق نیز کمتر شده و رضایت مشتریان نیز بیشتر می‌شود.

 

علت استفاده از استابلایزر برای دستگاه لیزر چیست؟

همان­طور که بیان کردیم، اغلب دستگاه‌های لیزر وارداتی هستند و قطعات یدکی آن‌ها به سختی در بازار ایران پیدا می‌شود، آسیب دیدن آن‌ها هزینه‌های هنگفتی را برای شما به بار می‌آورد. علاوه بر این باید زمان زیادی را برای تعمیر آن‌ها صرف کنید. این مورد نیز می‌تواند سبب خسارت‌های مادی فراوان شود. از دیگر علت‌های استفاده از استابلایزر برای دستگاه لیزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جبران افزایش یا افت ولتاژ برق شهری
  • قابلیت تنظیم دستگاه متناسب با شرایط برق ورودی و بار
  • مجهز به فیلتر ورودی برای حذف نویزهای فرکانس بالا
  • داشتن هشدار صوتی در صورت خرابی سنسور حرارتی
  • قابلیت تغییر سطح ولتاژ خروجی
  • امکان تنظیم حداقل ولتاژ مجاز در خروجی

 

استابلایزر مناسب برای دستگاه لیزر مو چیست؟

دستگاه لیزر موهای زائد یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های لیزر است که برای کاهش یا از بین بردن موهای بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه‌های لیزر موهای زائد از یک صفحه کنترل، اپلیکاتور لیزری دستی و مکانیسم‌های ایمنی مختلف تشکیل شده است. این دستگاه به نوسانات برق فوق‌العاده حساس است و در صورت قرارگیری در معرض تغییر ولتاژهای مداوم، عملکرد خود را از دست می‌دهد. در مواردی که نوسانات جریان بسیار شدید باشد، منجر به سوختن دستگاه نیز می‌شود. با خرید استابلایزر برای دستگاه لیزر می‌توانید یک ولتاژ تثبیت شده را به دستگاه ارائه دهید.

استابلایزرهای سروو موتوری از بهترین استابلایزرها برای دستگاه لیزر مو محسوب می‌شوند. این استابلایزرها می‌توانند نوسانات برق را در لحظه اصلاح کنند. استابلایزرهای استاتیک نیز برای دستگاه‌های لیزر مناسب هستند. این استابلایزرها قیمت مناسبی دارند و صدای کمی از خود تولید می‌کنند.

 

نکات مهم در خرید استابلایزر لیزر

اگر با دستگاه استابلایزر آشنایی ندارید، بهتر است برای خرید آن، از کارشناسان خبره کمک بگیرید تا بتوانید استابلایزر لیزر را متناسب با نیازهای خود خریداری کنید. در ادامه به بررسی مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان خرید استابلایزر مناسب برای دستگاه لیزر مدنظر قرار دهید، بیان می‌کنیم:

 

علت استفاده از استابلایزر در دستگاه لیزر

 

دقت به توان مصرفی لیزر

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در زمان خرید استابلایزر به آن توجه کنید توان مصرفی دستگاه لیزر است. اگر توان دستگاه لیزر بیش از توان استابلایزر باشد، فشار زیادی به دستگاه لیزر وارد می‌شود. این امر می‌تواند سبب آسیب رسیدن به قطعات دستگاه لیزر و حتی استابلایزر شود؛ بنابراین لازم است قبل از خرید استابلایزر برای دستگاه لیزر به توان مصرفی دستگاه و استابلایزر دقت کنید. به طور کلی می‌توان گفت توان استابلایزری که می‌خرید باید تقریبا یک و نیم تا دو برابر توان مصرفی دستگاه لیزر شما باشد.

 

توجه به خدمات پس از فروش

درست است که فرایند نصب استابلایزرها بسیار آسان است، اما بهتر است استابلایزر را از فروشگاهی خریداری کنید که دارای خدمات پس از فروش باشند. اگر دستگاه دارای خدمات پس از فروش باشد، در صورت بروز هرگونه مشکل در عملکرد دستگاه، می‌توانید پیگیری‌های لازم را از طریق فروشگاه مربوطه انجام دهید.

 

مناسب بودن فاز برق مصرفی

استابلایزرها در دو نوع استابلایزر تک فاز و سه فاز تولید می‌شوند. در کشور ما ولتاژ برق تک فاز 220 ولت و ولتاژ برق سه فاز 380 ولت است؛ به همین دلیل باید قبل از خرید استابلایزر برای دستگاه لیزر به فاز برق مصرفی دستگاه لیزر توجه کنید و بعد اقدام به خرید محصول نمایید.

 

داشتن سیستم تأخیر زمان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک دستگاه استابلایزر خوب، دارا بودن سیستم تأخیر زمان است. این ویژگی سبب می‌شود تا استابلایزر در زمان قطع یا نوسان جریان برق زمان کافی را در اختیار کمپرسور به کار رفته در خود قرار دهد تا با متعادل کردن جریان، ولتاژ مرجع را در اختیار دستگاه لیزر قرار دهد.

 

نتیجه‌گیری

نوسانات برق امری غیر قابل پیش‌بینی است و می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به تجهیزات الکترونیکی وارد کند. دستگاه لیزر از جمله مهم‌ترین دستگاه‌های صنعتی و حساس به نوسانات برق است. استابلایزر لیزر می‌تواند به خوبی از دستگاه لیزر در برابر نوسانات برق محافظت کرده و سبب افزایش دقت و کارایی آن شود.

استابلایزرها در دو نوع تک فاز و استابلایزر سه فاز تولید می‌شوند که باید متناسب با دستگاه لیزر انتخاب شوند. علاوه بر این باید در زمان خرید استابلایزر به توان دستگاه لیزر نیز توجه کنید. اگر در این زمینه تجربه‌ای ندارید، می‌توانید از کارشناسان ساوا الکت کمک بگیرید. فروشگاه اینترنتی ساوا الکت عرضه‌کننده انواع استابلایزرهای خانگی و صنعتی، باکیفیت و قیمت مناسب است. تمامی محصولات ما ضمانت‌نامه کیفیتی و خدمات پس از فروش دارند؛ بنابراین می‌توانید با خیال راحت استابلایزر دستگاه لیزر را خریداری نمایید.

 

سؤالات متداول

چه نوع استابلایزری برای دستگاه لیزر مناسب است؟

دستگاه‌های لیزر نسبت به نوسانات برق حساس هستند؛ بنابراین لازم است برای آن‌ها از استابلایزرهای سروو موتوری یا استابلایزرهای استاتیک استفاده کنید.

 

چرا مجهز بودن استابلایزر دستگاه لیزر به نشانگرهای LED اهمیت دارد؟

زیرا به وسیله این نشانگرها می‌توانید به خوبی از وضعیت دستگاه و عملکرد آن مطلع شوید.

 

قیمت استابلایزر مناسب برای دستگاه لیزر به چه عواملی وابسته است؟

قیمت استابلایزر به عواملی همچون مشخصات فنی استابلایزر، مدل دستگاه، توان استابلایزر، برند و شرکت سازنده آن وابسته است.

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.